Visió global ajuts directes de la PAC (2023/27)

En l’àmbit dels ajuts directes, els ajuts dissociats son fonamentals ja que constitueixen un suport molt important a la renda dels agricultors.

Aquests ajuts estan basats en un sistema de pagament de drets. L’ajut bàsic a la renda per a la sostenibilitat (ABRS) té caràcter bàsic i té dos ajuts complementaris: l’ajut redistributiu complementari a la renda (ARCR) i el complement de jove. Els agricultors entre 18 i 40 anys son els únics que poden ser beneficiaris de l’ajut complementari de joves.

L’accés als drets ABRS és pot fer via de cessió de drets ABRS entre titulars o bé sol·licitant-los a la Reserva Nacional.

Per a més informació sobre els ajuts directes podeu clicar aquí

Data d’actualtzació Novembre 2026
Període: 2023 – 2027


Consulta totes les dades en detall i per convocatòria:


Taula resum

Estadística realitzada sobre el total de sol·licituds pagades (2023-2027)
El total d’expedients conté persones joves i no joves

Actualització de dades: Novembre 2026



Distribució segons convocatòria, comarca i ajut

S’han tingut en compte per l’anàlisi estadístic tots els joves, és a dir, les persones que en el moment de demanar l’ajut tenen 40 anys o menys. En el cas de «persones jurídiques» només es comptabilitzen les que han sol·licitat el complement de joves.